2011. november 12., szombat

Az én kertem

Rég kacérkodunk már a parkosítás gondolatával, a halogatás oka az a 40 kis köröm, amely rendszeresen szellőzteti a füvünket és sajnos ugyan azon a csapáson.
Négylábú gyermekeimet nem kívántam eddig sem kennelben tartani, ez a kutyafajta családcentrikus, büntetés lenne bezárni őket.
Nyár elején jutottam el a felismerésig, hogy kutya- és gyommentessé téve egy területet és felelevenítve kertészeti tanulmányaimat, Hugh Fearnley-Whittingstall-féle látványkertet készíthetek! A dolog innentől kezdve gördülékenyen működött, az ásó megforgatta a földet és a palánták is beugrottak a helyükre, nekünk már csak bukfencet kellett vetni!
Látványkertté akkor vált a tortaforma, mikor a koktélparadicsom átvette az uralmat, de maradt hely töknek, újzélandi típusú, folytontermő spenótnak, céklának, folyamatosan vethető zöldhüvelyű zöldbabnak, illatos zöldfűszereknek, mentának, citromfűnek és a kedvenc fűszernövényemnek, a metélőpetrezselyemnek.
A nyár vége felé már kevesebbszer igazgattam a sorokat, de ne tessék gondolni, hogy emiatt gyomos lett, igazi botanikuskertté vált!
Sajnáltam, mikor az első fagy lelombozta a növényeimet, de ez az élet rendje és egyébként is sikerült mindent bemenekíteni a fagyasztóba.
Ekkortájt találtam rá erre a blogra, kicsit átértékelte a botanikáról alkotott véleményem az újrahasznosítás fényében. Noha a növények gyorsan kinövik a nekik szánt helyet, látványnak és élménynek nagyon jó!

4 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jó. Kár, hogy pl egy eperpalánta nem fér bele. :)

    VálaszTörlés
  2. Mik nincsenek,álmomban sem gondoltam volna,hogy villanykörtét erre a célra is lehet használni....
    Rózsa

    VálaszTörlés
  3. Megelőztél Nelli, a gyümölcsös szegmens a jövő tavaszi projekt!

    VálaszTörlés
  4. Jaj, Rita, ez nagyon jó, köszönöm a megosztást. A legújabb újrahasznos projekt befejezésével pont arra gondoltam itt az ideje megnézni, hogy mások mi jót találtak ki, és íme tálcán, melegen, zölden:-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...