2010. április 13., kedd

VARRJUNK BLOKKOKAT



Megtanulni egy új technikát, mindig kihívás, még most is keresem önmagam a foltvarrásban, ám már letettem pár jelet  a kedvenceknél.....
Mindig hasznos egy gyorstechnika elsajátítása, így (is) állnak össze a motívumok, és van még mit tanulnom nekem is!
Az irodalom amiből dolgozom Davina Tomas: 200 blokk foltvarráshoz, nem csak tradicionális mintákat mutat, hanem fiatalos, továbbfejleszthető megoldásokat, ahogy elkezdtem az általam összeválogatott blokkok elkészítését, sorra jutottak eszembe új ötletek. Hát , erre lesz ez jó, a sok más varrnivaló mellett!
Úgy válogatom össze az egyes TUTORIAL-okat, hogy variálhatók legyenek, átfedésben egymás technikájával, és haladunk a bonyolultabb formák felé.
Érdekességnek szánom és nem feltétlen játéknak, de tulajdonképpen mégis az, éppen ezért invitállak benneteket a kipróbálásra, ha nem is a teljes követésre (varrógéppel).
Az új blokkokat minden hét szerdáján teszem fel, így mindenki tud velem haladni.
December első szerdáján készítem el az év utolsó blokkját, tehát befejeződik a sorozat ez évre. Karácsonyig lesz három hét arra, hogy az összegyűlt kész blokkokból alkossatok valamit, és az év végén bemutassátok.
Ha csatlakoznál, tedd ki kérlek blogodba a logót, az elkészült munkádról küldhetsz fotót, melyet csatolok az adott mintához, így kialakulhat egy nagy virtuális sampler-takaró.
Várom az észrevételeket és tapasztalatokat, kíváncsi lennék, ki mit varr majd az itt bemutatottak alapján.
Az elkészített blokkok mérete 16,2cm, varrásszélesség 6mm, ehhez igazítom az összes darabot, melyekből a magam részéről egy ágytakarót fogok készíteni díszpárnákkal, ezért válogatok össze zöld, lila, narancssárga, citromsárga, piros színű textileket, igazi tarka-barka patchwork-munka lesz belőle!
Fő a kreatívság, jó öltögetést!

16 megjegyzés:

  1. Jó ötletnek tartom. Sok kitartást kívánok hozzá!

    A varrásszélesség a 1/4"? Van ilyen talpad?

    VálaszTörlés
  2. Köszi Andi!
    Ilyen talpam nincs, ha olyan a varrógép, állítani lehet. Ha az összes blokkot azonos (de más) talpszélességgel varrja valaki, arányaiban ugyan ott lesz a végén.

    VálaszTörlés
  3. Örülök a kezdeményezésednek! Nem igérem, hogy minden blokkot meg fogok varrni/ idő hiányában/ de mindenképpen figyelemmel kísérem a munkáidat. További jó munkát!

    VálaszTörlés
  4. Nekem is tetszik! Marcsihoz hasonlóan én sem ígérem, hogy mindegyik elkészül, de megpróbálok lépést tartani veletek! :)

    VálaszTörlés
  5. Ez egy nagyon jó ötlet! Igyekszem veled tartani!

    VálaszTörlés
  6. Én is csatlakoznék. Megpróbálok majd lépést tartani.

    VálaszTörlés
  7. Ha lehet, szívesen csatlakoznék Hozzátok! :) Egy nagy takaró elkészítése már nagyon bennem van, és ez csuda klassz lehetőség, hogy meg is valósítsam! :)

    VálaszTörlés
  8. Fogadunk szeretettel, üdv a csapatban!
    Jó munkát és eredményes öltögetést!

    VálaszTörlés
  9. sziasztok! én is szeretnék csatlakozni hozzátok. Lehet még?

    VálaszTörlés
  10. Nagyon tettszik a "játék".Vizuális vagyok,az elkészült blokkokat látva, szerintem tök jó lesz!!!Csatlakoznék én is,még ma teszek fel Neked blokkot, még nem tudom melyik variációt, mert már eléggé elől jártok, de igyekszem:)
    jól értelmeztem,hogy a teljes blokk mérete 16,2 cm.?

    VálaszTörlés
  11. Üdv Napraforgó, jó öltögetést Neked is!

    VálaszTörlés
  12. Maminka! Nem fogod elhinni, de már vártalak!
    Örömmel fogadunk és várom a fotókat!

    VálaszTörlés
  13. Ez de tetszik. Nagyon jó ötlet. :))

    VálaszTörlés
  14. Szia Lívi, köszi! Ha tetszik varrj velünk! Van kedved tanulni?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...